Prawidłowa optymalizacja kategorii produktowych jest niezbędna, aby prowadzić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Są to strony adresowane bezpośrednio do osób ściśle zainteresowanych ofertą – będących w fazie rozeznania, wyboru, zamówienia lub zakupu produktu bądź usługi. Odbiorca wie już, czego potrzebuje, ale chce dowiedzieć się o tym czegoś więcej. Strona kategorii produktowej jest stroną pozwalającą przenieść użytkowników na szczegółowe podstrony projektowe.


Pozycjonowanie w wyszukiwarkach może dużo zyskać dzięki stronom kategorii produktowych.

To miejsce idealne do umieszczenia wysokiej jakości fraz ogólnych, takich, jakie najczęściej są wpisywane w okno wyszukiwarki. Użytkownik wpisuje na przykład "drukarka biurowa [marka]" lub "drukarki laserowe [marka] ceny" – rzadziej konkretny model drukarki z precyzyjną specyfikacją. Dzięki frazom takim jak powyżej, użytkownik ma szansę trafić na podstronę produktową poświęconą drukarkom konkretnej marki i przeglądać na niej dostępne modele.


Jaka trudność może pojawić się w przypadku optymalizacji takiej strony?

Przede wszystkim taka, że użytkownik chce na niej zobaczyć przede wszystkim produkty, a nie czytać dużo informacyjnych treści. Dlatego pozycjonowanie stron kategorii produktowych powinno uwzględniać optymalną ilość tekstu oraz jego rozmieszczenie tak, aby nie utrudniał on widoku na grupy produktowe, ani nie zmuszał użytkownika do znacznego przewijania strony.