To jeden z najczęściej odwiedzanych typów stron, a także często pierwsza strona, na jaką trafiają użytkownicy odwiedzający witrynę. Powinna zatem spełniać rolę "wizytówki" – prezentować globalny widok na zawartość witryny i wskazywać pełną gamę produktów.


Jak zatem zoptymalizować stronę główną, aby zapewnić jej jak najlepsze pozycjonowanie?

Przede wszystkim niekoniecznie warto skupiać się na produktach, bo na to przyjdzie czas przy okazji budowania contentu dla stron kategorii i produktów. Strona główna powinna koncentrować się na marce firmy.

Content zawarty na stronie głównej powinien zachęcać użytkowników do kliknięcia w kolejne podstrony witryny i pozostania na witrynie na dłużej. Warto zatem zadbać o to, aby treść przykuwała i zatrzymywała uwagę użytkownika, a także aby dawała odpowiedź na jego pytania możliwie szybko i precyzyjnie, najlepiej w obszarze "above the fold" - co powinien wskazać każdy dobry audyt strony online.

Chcąc zadbać o skuteczne pozycjonowanie, stronę główną należy wzbogacić o informacje na temat firmy, w tym, co wyróżnia ją na tle konkurencji, a także jakie korzyści wynikną ze skorzystania z produktów czy usług.


Tworząc stronę główną z myślą o dobrych wynikach w pozycjonowaniu, należy zamieścić na niej:

  • informacje o celu założenia witryny,
  • logo firmy oraz wiersz podsumowujący działalność,
  • informacje o firmie,
  • opis napisany językiem dostosowanym do użytkowników,
  • nawigację umożliwiającą sprawne poruszanie się po witrynie oraz odróżnienie strony głównej od stron produktowych.


Tekst i elementy graficzne powinny być spójne i efektowne dla użytkowników.