Dla wielu firm duże znaczenie ma pozycjonowanie lokalne, czyli takie, które polega na promowaniu strony internetowej w wyszukiwarkach na podstawie słów kluczowych związanych z bezpośrednio z określoną lokalizacją. Większość użytkowników poszukujących konkretnych produktów czy usług dopisuje miasto, np. "drukarnia ulotek warszawa", "mechanik warszawa", "noclegi warszawa" itp.


Istota podstrony kontaktowej w SEO

Bez względu na to, czy mamy do czynienia z firmą o zasięgu krajowym czy chcącą zainwestować w pozycjonowanie w okolicy, warto dokonać działań w zakresie optymalizacji lokalizacji przedsiębiorstwa. Idealnym miejscem do tego jest zakładka "Kontakt". Tutaj zamieszczamy nazwę firmy, często z pełną formą prawną, dane adresowe siedziby głównej i ewentualnych oddziałów, numery telefonów, adresy e-mail, a także zintegrowane mapy. Przyjazna w odbiorze strona kontaktowa zachęci odbiorców do tego, by napisali wiadomość lub zadzwonili!

Z punktu widzenia pozycjonowania strona "Kontakt" jest ważna, ponieważ wiąże się ściśle z zaangażowaniem odbiorców.
Jeśli ktoś tutaj wchodzi, to dlatego, że chce dowiedzieć się, jak skontaktować się z firmą. Jeżeli odsetek osób odwiedzających, które nie angażują się jest zbyt wysoki, może to oznaczać, że strona zawiera niedostateczne opcje kontaktu bądź kontakt ten jest utrudniony. Mając na uwadze skuteczne pozycjonowanie www, warto zoptymalizować tę zakładkę, aby jak najlepiej odpowiadała potrzebom potencjalnych klientów.